#وقت_خداحافظی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران با اشاره به علل مختلف گرانی لبنیات اظهار داشت: گرانی لبنیات، محصول بسیاری از عوامل از جمله خوراک دام، گران شدن بطری ها و ظروف پت و  موارد متعدد دیگری است.

علی رجبی افزود: پس از ثبت سفارش و ارسال محصول با کشتی، متاسفانه این کالا تا مدت نامشخصی بر روی کشتی می ماند تا زمان اجازه تخلیه بر روی بارانداز و سپری شدن مراحل گمرگ برسد، ضمن اینکه هزینه خواب محصول تا انتقال بر روی کالا اضافه می شود که البته می تواند تغییرات زیادی را در قیمت کالا بگذارد.

رجبی گران شدن محصولات پتروشیمی را از دیگر عوامل گرانی در لبنیات خوانده و گفت: گران شدن بطری ها و ظروف پت در بسته بندی های لبنیات تاثیر زیادی داشته است، قیمت اعلامی از سوی برخی از خبرگزاری ها مبنی بر ارائه شیر ۲۰۰۰ تومانی یکسری حواشی عجیبی را در بر داشت توضیحاً اینکه قیمت شیر با مشخصات خاص مورد نظر از درب دامداری ۲۰۰۰ تومان است، پس از آن می توان بسیاری از عوامل از جمله حقوق کارگر، اجاره مغازه، حامل های انرژی، بسته بندی، بطری و … را به این مبلغ اضافه نمود تا در نهایت مبلغی با عنوان قیمت تمام شده خارج می شو که تا ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ متغیر است.

رجبی با انتقاد از برخی شرکت ها گفت: متاسفانه یک سری از شرکت ها قیمت کارگروه قیمت گذاری در لبنیات را رعایت نمی کنند که با جریمه کردن این شرکت ها مشکلات حل نخواهد شد؛ بلکه در این میان مردم زیان کننده نهایی هستند پس از مسئولان خواستارم تا جهت رفع مشکلات، نهایت همکاری را داشته باشند.